Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - AMAZON REKLAM MODELLERİ
AMAZON REKLAM MODELLERİ

Dünyanın en büyük online alışveriş sitesinde mağazanızı açtınız. Ürünlerinizi satışa koydunuz. Sıra geldi reklama…

Reklam her sektörde olduğu gibi online satışta da oldukça önemli. Özellikle ürünlerinizi fiziksel olarak göremeyen ve sizinle ilk defa tanışan müşterileriniz için. 

Amazon e-satış platformu, satış yapan sayısız firmanın barındırmasıyla rekabetin kızıştığı bir mecra. Bu rekabet ortamı ürünlerinizin keşfedilmesini daha zor hale getiriyor. 

Satın alıcıların ürünlerinizi keşfedebilmesi için yoğun arayışlara girmesi, mağaza güvenirliliğiniz, fiyatlar da satışlara da doğrudan yansıyor.

Yani ürünlerinizin bilinmesini, rakip satıcılarla rekabet edebilmeyi ve markanızın tanınmasını istiyorsanız Amazon’un sistemindeki reklam modellerini tercih etmeniz gerekli. 

Peki, neden mi Amazon reklamlarını tercih etmelisiniz?

Amazon Reklam modellerinden yararlanarak; mağazanızdaki trafiği artırabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve satışlarınızla mağazanızı daha bilinir hale getirebilirsiniz.

Şimdi hep beraber bu reklam modellerini inceleyelim…

Anahtar kelime bazında hedefleme yapın

Sponsorlu Ürünler

Sponsorlu Ürünler Reklam Modeli’nin Google Ads reklamlarına benzer bir işleyişi vardır. Satışını yaptığınız ürünlerle en alakalı kelimeler ve negatif anahtar kelimeler doğrultusunda kampanyalar hazırlarsınız. Ve ürünleriniz potansiyel müşterilerin aramalarına göre arama listelerinde görünürsünüz.

Sponsorlu Ürünler modelinde ilgi alanlarına, ürün özelliklerine ve kategorilere göre hedeflemelerde bulunabilirsiniz.

Amazon’un reklam modelleri içerisinde en popüleri Sponsorlu Ürünler’dir. Satıcılar ve markalar ürünlerini üst sıralara çıkartmak için yıllardır bu reklam modelini kullanıyorlar.

Sponsorlu Marka Programları

Sponsorlu Marka Programları’nda reklamlar, Sponsorlu Ürünler’den farklı olarak sayfanın başında ve altında yer alıyor. Sponsorlu Ürünler’den ayrılan bir diğer özelliği ise banner alanlarında yer alan alt başlığı kendinizin düzenleyebiliyor oluşunuz. Ayrıca 3 farklı ürünü yan yana ön plana çıkarabiliyorsunuz. 

Benzer yönleri ise; yine anahtar kelime bazında hedefleme yapabilmeniz. 

Sponsorlu Marka Programları’nda Amazon’da hazırladığınız özel sayfalara veya direkt olarak Amazon mağazanızın ana sayfasına yerleştirdiğiniz bağlantılarla yönlendirmelerde bulunabilirsiniz.

Güvenirlik dijital pazarlamada en önemli unsurdur

Amazon Demand Site Platform (DSP Platrfom)

DSP Platformu nitelikleri nedeniyle daha çok büyük markaların reklamları için etkili bir model. Çünkü Amazon bu modelde kendi kitlesine ulaşımın yanında farklı platformlarda da reklam gösterilmesine imkân sağlıyor. 

Firmalar DSP ile daha ilgi çekici içeriklerde özel reklam kampanyaları hazırlayabiliyorlar.

Güvenirlik dijital pazarlamada en önemli unsur. Marka bilinirliğini artırıcı video içerikler doğrudan olmasa da satışlarda da etkili oluyor. 

DSP’nin desteklediği reklam formatları ise; 

  • Mobildeki web görünüm reklamları
  • Mobil banner reklamları
  • Mobil uygulama içi reklamlar
  • Video
  • Masaüstü reklamlar’dır.