Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - ORTA KUŞAK DA ARTIK YOUTUBE’DA
ORTA KUŞAK DA ARTIK YOUTUBE’DA

Youtube dünya genelinde her bir dakikada 400 saatlik video yükleniyor. Genel kanıya göre youtube video izleyenlerin çoğunluğu gençlerden oluşuyor. Ancak Türkiye Youtube Kullanıcı Profili Araştırması, youtube video izleyen kitlenin sadece gençlerden oluşmadığını gösteriyor.  Peki, kimler Youtube’da kimler daha çok video izliyor? 

Araştırmaya göre 45 yaşın üstündeki iki kullanıcıdan biri, 55 yaşın üstündeki 4 kullanıcıdan biri her gün Youtube’a giriyor.  Dolayısıyla gençlerin yanında orta yaş kuşağı da artık Youtube’da. İşte rakamlarla Youtube’un ziyaret edilme oranları… 

16-24 yaş  % 72

25-34 yaş % 63  

35-44 yaş  % 75 

45-54 yaş % 48 

Youtube kullanıcılarının yüzde 90’ı Youtube’u ayda en az 1 kere ziyaret ediyor. Kullanıcıların yüzde 67’si her gün, yüzde 22’si haftada 1 kez ziyaret ediyor. Her gün youtube video izleyenlerin yüzde 87’si ise Youtube’a birden fazla sayıda erişim sağlıyor. 

Nerede ve ne zaman Youtube izliyoruz?

En yoğun youtube video izleme alışkanlığımız yüzde 45 ile akşam saatlerinde olurken öğlene kadar yüzde 14, öğleden sonra ise yüzde 20 oranında. Youtube’u en çok ziyaret ettiğimiz fiziksel mekânların başında yüzde 88 ile evimiz geliyor. Bu oran işyeri veya okulda yüzde 30’a düşüyor. Yolda veya evin dışındaki kullanım sıklığımız ise yüzde 47 olarak belirlenmiş durumda. 

Videoları nerede izlediğimize geldiğimizde ise Youtube her gün ziyaret edenlerin yüzde 52’si videoları ev dışındayken izlediği belirtiliyor. Kullanıcıların nerelerde video izledikleriyle ilgili dağılım şöyle:

Satın alma kararında Youtube video etkisi

Bir ürün satın almadan önce birçok insan Youtube’da yayınlanan video içeriklerine göz atıyor. Araştırmaya göre bir ürün satın alanların yüzde 63’ü karar vermeden önce faydalı Youtube’da faydalı video içerik izlediklerini belirtiyor. 

Faydalı video içerik kategorileri ise fayda oranlarına göre şöyle sıralanmış durumda: 

Perakende %33

Teknoloji %56

Güzellik %39

Otomotiv %38

Seyahat %29 

Youtube video izleyenlerin yüzde 95’i etkileşime geçerken, yüzde 45’i ise izledikleri video içerik sayesinde ürün satın almaya karar veriyor.