Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - TURİZMDE SOSYAL MEDYA TRENDLERİ
TURİZMDE SOSYAL MEDYA TRENDLERİ

Sosyal medya artık hayatımızın her alanında boy göstermeye başladı. Dolayısıyla turizm acentaları, havayolları ya da oteller de sitelerini daha sosyal hale getirmek ve müşterileri ile iletişimini artırmak için bu platformlara taşıdı. Böylece birçoğunun sitesinde bize Facebook’tan, Twitter’dan ya da Instagram’dan ulaşın gibi ibareler görmeye başladık. 

Dünya üzerinde her 6 kişiden birinin Facebook’a kayıtlı olduğunu, günde ortalama 3 milyon kişinin Twitter hesabını açtığını ve YouTube’un her ay 1 milyar civarında ziyaretçiye ev sahipliği yaptığını düşünecek olursak sosyal medyanın turizm sektöründe de kilit rolü ortaya çıkıyor. Bugün dünyada 2 milyarın üzerinde olan sosyal medya kullanıcısının 2019 yılında yaklaşık  %300 artış göstereceğini de söyleyebiliriz.

Global turizm firmaları da bu gerçeğe kayıtsız kalmıyor. Örneğin; KLM Havayolları sitesinde Facebook Mesaj butonu bulunuyor. Ayrıca Hollanda’dan yolcuları içinse WhatsApp’ı iletişim seçeneği olarak kullanıyor. Hayat Hotels de farklı değil. Onlar da Asyalı müşterileri için bir diğer popüler mesaj uygulaması olan WeChat’i kullanıyor.

En popüler sitelerden birisi ise Tripadvisor

Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ siteleri ise gezilip görülen yerleri anlatma, hoşnut olunan ve olunmayan şeyleri başkaları ile paylaşmak ve tavsiyelerde bulunmak için kullanıcılara mükemmel ortamlar sağlıyor. Bu alanda en popüler sitelerden birisi ise Tripadvisor.

Sosyal medya, turistlerin araştırma şeklini değiştirerek bu konuda tecrübe sahibi kişiler aracılığıyla turizm acentaları, gidilecek yerler, konaklanacak mekânlar hakkında güvenilir bilgilere ulaşmalarını sağlıyor.

Sosyal medyada iletişimin kolay, ucuz ve esnek bir şekilde gerçekleşmesi özellikle küçük işletmelerin bu yeni teknolojileri yoğun şekilde kullanmalarını sağladı. Ayrıca hedef kitlenin aktif bir şekilde sosyal medyayı kullanması, firma ve markalar hakkında sürekli paylaşımlarda bulunmaları, turizm firmalarının bu alanda yerini almasını zorunlu kılıyor.

Sosyal medya turizm sektörünün iletişim kurma alışkanlıklarını baştan yaratıyor

Kısaca özetleyecek olursak sosyal medya sayesinde;

* Marka tanıtımı yapmak için yeni kanallar oluşturmak kolaylaşmıştır.

* Müşterilerle iletişim kurmak hem kolay hem de düşük maliyetle gerçekleşmeye başlamıştır.

* Marka farkındalığı yaratma, marka için topluluk oluşturma sosyal medya araçları ile kolay hale gelmiştir.

* Sosyal medya araçları ile web site trafiğini arttırmak mümkündür.

* Sosyal medya firmalar tarafından aktif olarak kullanıldığında, sosyal medya kullanıcıları online pazarlama kampanyaları ile buluşabilmektedir.

* Sosyal medya araçları sayesinde hedef kitleyi belirlemek ve onların ne istediklerini ve nasıl hareket ettiklerini öğrenmek daha kolay kale gelmiştir. Seyahat edenlerin büyük çoğunluğu Tripadvisor ve google maps gibi siteleri kullanmaktadır.

* Sosyal medya ile hedef kitleyi belirli bir ürün ya da hizmete yönlendirmek daha kolaydır.

* Hedef kitlenin firmadan ürün ya da hizmet satın alması için web siteleri önemli araçlar haline gelmiştir. Bu sebeple sitenin ziyaretçilerde güven uyandırması adına sosyal medyadaki popüler platformlarda da boy göstermesi ve hedef kitlenin ilgi alanı dâhilinde sürekli güncellenen bir yapısının olması önemlidir.

Sosyal medya turizm sektörünün reklam verme, etkileşim ve iletişim kurma alışkanlıklarını baştan yaratıyor…