Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - ÜRÜN TANITIM FİLMİ NASIL OLMALI?
ÜRÜN TANITIM FİLMİ NASIL OLMALI?

Sizin de hatırlayacağınız üzere önceleri çoğunlukla yabancılar tarafından hazırlanmış, dublajlıve yurt dışı menşeili ürünler için yapılmış tanıtım filmleri görürdük. Ancak bu durum yerli üretimin azlığından çok yerli tanıtımın azlığından kaynaklanıyordu.  Fakat günümüzde gerek sosyal mecralarda gerekse televizyonlarda çok fazla yerli ürün tanıtım filmi ile karşılaşıyoruz. Üstelik tanıtım prodüksiyon açısından yabancı rakiplerinden de daha başarılılar.

 

Ürün video tanıtım çalışmaları direk olarak hedef kitleye yönelik olarak oluşturulduğu için oldukça etkili. Satışın en önemli ayaklarından biri olan bu tarz reklam çalışmalarında tanıtım prodüksiyon  olarak da adlandırabileceğimiz çalışmalar bir bütün olarak müşteri odaklı olarak hazırlanmakta. 

 

Peki, etkili bir ürün tanıtım filmi nasıl olmalı?

 

Öncelikle ürün video tanıtım süresi boyunca net olarak ve her açıdan görülebilmeli. Böylece izleyicinin aklında görsel olarak herhangi bir soru işareti kalmayacağı gibi bu görsellik sayesinde ürünün akılda kalıcılığı da artmış olacak. Bir diğer dikkat edilecek husus ise marka video boyunca muhakkak net seçilebiliyor olmalı. Bu, markanın bilinir olma ve hatırlanma oranını yüksek tutacak detaylardan bir diğeri.

Görseller grafiklerle desteklenmelidir

Bir ürün tanıtım filmi için en belirleyici özelliklerden biri de dış sestir. Anlatım ve görselliğin bir arada olması ürünün ikna kabiliyetini arttıracaktır. Tanıtım prodüksiyon çalışmaları arasından dış sesi destekleyecek en önemli takım arkadaşı ise ürün video tanıtım süresince kullanılacak olan müziktir. Özellikle marka video çalışmalarında ürün farklı olsa bile müziğin aynı olması markanın daha kurumsal algılanmasını ve daha akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır. 

 

Firmanın imajına da katkı sağlayacak olan ürün tanıtım filmi için sosyal medya haricinde en sık tercih edilen kullanım yerleri fuarlar ve seminerlerdir. Özellikle taşınamayacak kadar büyük veya test uygulamaları gibi soyut hizmetleri kapsayan bu videolarda en büyük görev tanıtım prodüksiyon çalışmalarına düşmektedir. Çünkü dış ses ve müzik kullanımının mümkün olmadığı özellikle fuarlar gibi sunum alanlarında görsellerin grafiklerle desteklenmesi gerekmektedir. Aksi takdirde izleyiciler veya potansiyel müşteriler görsel dışında bilgi edinemeyecekleri için marka video çalışmasından istediği verimi alamayabilir. 

 

Doğru ve hedefe odaklı bir ürün tanıtım filmi akıllarda en ufak bir soru bırakmamalıdır

Başarılı bir ürün tanıtım filmi için bir diğer olmazsa olmaz unsuru ses efektlerdir. Üretim aşaması veya ürünün çalışmasının yer aldığı görüntülerde “doğal ses” kullanımı oldukça şık olacaktır. Güçlü bir tanıtım prodüksiyon çalışması ile bir çok ses videoya yerleştirilebilir. Mesela bir vidanın girişi veya bir cihazın açma tuşuna basıldığında çıkan ince klik sesi gibi sesler ürün video tanıtım çalışmasını kusursuz hale getirebilir. Böylece izleyici ürün tanıtım filmi boyunca sıkılmadan ve filmden kopmadan izlemeye devam edebilir.

 

Marka video çalışması için ana film olarak yaptığı işi anlatan bir ürün tanıtım filmi tercih etmiş ise kapsamlı bir tanıtım prodüksiyon çalışması gerekecektir. Hem ürünü hem de markayı doğru, paralel ve bütünleşmiş bir çizgide anlatacak bir ürün video tanıtım çalışması yapılması daha doğru olacaktır. Marka video çalışmaları için birden fazla ürün tanıtım filmi tercih ediyorsa her bir video için tanıtılan ürüne özgü ses ve görüntü efektleri kullanılmalı ve tekrara düşmekten kaçınılmalıdır.

 

Unutmayalım ki doğru ve hedefe odaklı bir ürün tanıtım filmi; ürünün kalitesi, kullanım detayları ve markanın güvenilirliği  hakkında akıllarda en ufak bir soru bırakmamalıdır.