Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - DOĞRU REKLAM FİLMİ ÇEKİMİ NASIL OLMALI?
DOĞRU REKLAM FİLMİ ÇEKİMİ NASIL OLMALI?

Reklam filmleri, daha çok, firmaların bilinilirliğini arttırmak, hedef veya potansiyel müşterinin dikkatini çekmek veya firmanın prestijini iddialı bir şekilde yansıtmak için yapılan video prodüksiyon çalışmalarıdır.  Bunlar, bir reklam filmini tanıtım filminden ayıran en büyük farklılıklar bunlardır. 

 

Günümüzde reklam filmleri, televizyonda olduğu kadar, ve hatta bazen çok daha fazla, sosyal mecralarda da kullanılmaktadır. 

 

Peki doğru reklam filmi çekimi nasıl olmalıdır?

Peki doğru reklam filmi çekimi nasıl olmalı

İnsanların günün büyük bir kısmını evleri dışında (işte, okulda, vs.) geçirdiklerini düşünecek olursak bu onların sosyal medyada daha fazla vakit geçirdiklerini gösterir. Durum böyle olunca da reklam filmlerinin öncelikli sunum alanı sosyal medya mecraları haline gelmiş oluyor.  Bu durum aslında büyük bir avantaj... Çünkü TV kanallarında reklam yayınlama maliyetleri bir hayli yüksek. Sosyal medya bu açıdan bulunmaz nimet. Ancak bu da büyük bir rekabet ortamı demek. Hangi firma kendini daha iyi ve akılda kalıcı anlatırsa o kazanıyor. Bu safhada da devreye profesyoneller giriyor: Reklam prodüksiyon şirketleri.

 

Reklam çekimi olarak bahsedilen çalışma aslında sadece bir kamera çekiminden ibaret değil.  Ardında fikir, konsept ve metin çalışmalarının yapıldığı dev bir hazırlık süreci var. Doğru karar kılınmış reklam prodüksiyon şirketleri bu süreci en etkili haliyle yürütüyor. Oldukça kapsamlı ilerleyen video prodüksiyon aşaması için de profesyonel bir dokunuş illa ki gerekiyor.

Reklam prodüksiyon şirketleri nasıl çalışıyor

Reklam prodüksiyon şirketleri nasıl çalışıyor?

 

Öncelikle firmanın tam olarak ne istediği belirleniyor. Mesela amaç dikkat çekmek ve yanı zamanda güçlü görünmekse drone film olarak da tabir edilen havadan çekim oldukça iyi bir seçim olabilir. Bu durumda video prodüksiyon için içerik çalışması yani senaryo oluşturulurken bu tercih de dikkate alınıyor. 

 

Drone film son zamanların en fazla etkileşime sahip video prodüksiyon çalışmalarından biri. Havadan çekim yapılmış olması izleyicinin direkt olarak ilgisini çekiyor.  Bu da reklamın “tamamının” izlenme olasılığını büyük oranda arttırıyor.

 

Video prodüksiyon oldukça zengin bir reklam çekimi skalasına sahip.  Drone film yani havadan çekim yöntemi bunlardan sadece biri.Profesyonel bir reklam çekimi kapsamında firmanın amaçları doğrultusunda daha bir çok başarılı teknik çalışılabilir. 

 

Doğru fikir, doğru içerik ve doğru çekim tekniğinden sonraki video prodüksiyon aşaması doğru montaj... Montaj, görüntüleri arka arkaya dizmekten çok daha ince bir çalışma gerektiriyor. Hatta video prodüksiyon dahilinde önceki çalışmalar ne kadar başarılı olursa olsun son dokunuşu montaj yapıyor ve bir anlamda filmin duruşunu belirliyor.