Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - ADIM ADIM INFLUENCER MARKETING
ADIM ADIM INFLUENCER MARKETING

Dijital dünya markalar arası rekabeti farklı bir boyuta taşıdı. Artık standart mecralarda reklam vermek yeterli değil. Markalar kitleleri harekete geçirmek için yeni yöntemler bulmak zorunda. Sosyal medyanın yarattığı influencer marketing ise markaların ilacı olacak nitelikte…

Influencer etkileyen demek. Stratejik pazarlama yönteminde ise influencer insanların davranış biçimlerine yön veren kişi anlamına geliyor.

Peki, influencer marketing nedir ve nasıl işler?

Günümüzde influencer, sosyal medya platformlarında belli bir popülarite yakalamış kişilerdir. Bu popülerlik sahip oldukları sadık takipçi kitlesinden gelir ve etkileme gücünü takipçilerinden alır. 

Influencer bir bilirkişidir. Bu sıfat kendisine takipçiler tarafından verilmiştir. Takipçilerin influencer’ı bir bilirkişi olarak görmesinin sebebi kendisinden aldıkları güven ve samimiyet duygusudur.

Influencer’lar blog yazarı, youtube kanal sahibi, fenomen ya da sanat dünyası ünlülerinden olabilir. Takipçi kitlesi influencer’ın tecrübelerinden faydalanır, paylaşımlarını önemser ve önerilerini dikkate alır. İşte Influencer Marketing burada başlar…

Markalar satın alma davranışlarına yön verir

Markalar kitlelerin satın alma davranışlarına yön vererek ürünlerinin satılmasını ister. İnternet otoriteleri tarafından tavsiye edilen ürünler pazarın hepsine değil daha lokal bir kitle olan potansiyel alıcılara hitap eder. İşte influencer marketing bu kitleye yönelik uygulanan bir pazarlama stratejisidir.

Influncer marketing’in 3 kaynağı vardır:

Influencer’ların sosyal medya ağları sayesinde milyonlarca kişiyle etkileşim kuracağı sosyal erişimleri vardır.

Influencer’lar yaratıcı, etkili ve orijinal içeriklerini pazarlama stratejilerine paralel olarak üretirler.

Takipçi kitlesi ve influencer’lar güvene dayalı ilişkiler oluştururlar. Kitle influencer’a güvenir.

Influencer marketing stratejisinde 4 aktivite vardır:

 

  1. Influencer’ları belirlerken analiz etmek ve onları etkileşim gücüne göre derecelendirmek.

 

  1. Influencer’lara yönelik pazarlamalar yaparak markaya yönelik farkındalığı geliştirmek.

 

  1. Pazarlama kampanyalarını Influencer’lar üzerinden gerçekleştirerek hedef kitlenin marka farkındalığını artırmak. 

 

  1. Influencer’ları markanın tüketicisi ve savunucusu yaparak pazarlama için taraftar ruhu oluşturmak.

 

Influencer’lara marka aktivistliği rolü yüklenir

Influencer’lara marka aktivistliği rolü yüklenir. Çünkü influencer’lar trendlere yön veren bir düşünceye karşı zihinleri inşa eden aktivistlerdir. 

Influencer pazarlaması dört adımdan oluşur: 

  • Erişim
  • Eylem 
  • Dönüşüm
  • Etkileşim

Erişim: marka takipçi kitlesini de baz alarak kendisini temsil edecek bir influencer seçer. Hedef kitleye influencer ile ulaşarak satın alma davranışı gerçekleştirmeleri için stratejiler izler.

Eylem: Influencer’lar kendi gerçek hayatları içerisinde ikincil pazarlama kampanyası için problem çözümleri oluştururlar.

Dönüşüm: Influencer takipçilerini markanın müşterileri haline getirir. Tüketiciden tüketiciye ulaşarak ‘kulaktan kulağa pazarlama’ stratejisi uygularlar.

Etkileşim: Influencer satın alım gerçekleştirmiş takipçisini markanın sadık müşteriyi yapar.

İşte Influencer Marketing ve işleyiş süreçleri böyle… Şimdi sizlerde takipçisi olduğunuz influencer’ları başka bir gözle incelemeye başlayabilir, satın alımlarınızı daha tarafsız olarak yapabilirsiniz…