Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - FACEBOOK VE INSTAGRAM: DOĞRU REKLAM STRATEJİLERİ
FACEBOOK VE INSTAGRAM: DOĞRU REKLAM STRATEJİLERİ

Sosyal medya video reklamları, takipçilerinizle etkileşim sağlama ve yeni takipçiler edinmek için oldukça en ideal yöntemdir. Bu yazımızda sizlerle instagram video ve facebook video reklam strateji hakkında ipuçları vereceğiz.

 

Sosyal medya video reklam içeriğinde neler olmalı?

Video reklam içeriğinizi hazırlarken bazı konulara dikkat etmeniz ve videolarınızda bu konuları geçirmeniz önemlidir. Böylelikle tüketicilerin dikkatini çekerken, videolarınızın da amacına ulaşmasını sağlarsınız.

 

Facebook Video ve Instagram Video Reklam Kampanyaları Hakkında Bazı ipuçları:

Takipçilerinizi Çağırın

Instagram video ve facebook videolarınızdan geri dönüşüm sağlamak önemlidir. Videolarınıza takipçilerinizi eyleme geçirici ifadeler eklemelisiniz. Hedef kitlenizi harekete geçirmek, web sitesine yönlendirmek amacıyla eyleme geçirici mesajlar kullanmalısınız.

İlk beş saniye hayati...

İlk Beş Saniye Hayatidir

Sosyal medya kullanıcılarının hatırı sayılır bir kısmı videoların yalnızca girişini izler. Kullanıcıların dikkatini firmanıza yöneltmek için ilk beş saniyeyi çok iyi kullanmalısınız. Video içeriğini doğrudan videonun başında vermelisiniz.

 

Sessiz Instagram Videosu ve Facebook Videosu

Kullanıcılar bulundukları ortamlar sebebiyle videolarınızı sessiz görüntüler. Dolayısıyla Facebook video ve Instagram video reklamlarınızı sessiz izlendiğinde de anlaşılabilir şekilde hazırlamanız gerekli. Ses olmadan da anlaşılabilen videolardan geri dönüşüm almanız daha olasıdır. 

 

Video Uzunluğu ve Konumu 

Facebook video ve Instagram videolarınızı farklı pozisyonlarda gösterebilme imkânınız var. Ve her konumdan elde edeceğiniz geri dönüşüm farklıdır. Geri dönüşümden ideal olanları analiz edebilmek için Facebook ve Instagram reklamlarınızın konumları ile ilgili testler yapmalısınız.

Logonuz imzanızdır

Test yapmanız diğer bir husussa video süreleriniz. Testler size platformlar için uygun olan video sürelerini bulmanıza olanak sağlar. Örneğin Instagram videolarında akış üzerinden 60 saniyelik, hikâyelerde ise 15 saniye uzunluğunda reklamlar yayınlayabiliyorsunuz.

Facebook video reklamlarında ise süreniz daha uzun. Ancak uzun videoların izlenmesinin daha düşük olabileceğini unutmayın. Reklam içeriği olan uzun videolar daha hızlı geçiliyor ve mesajınız hedef kitleye iletilmemiş oluyor.

 

Logonuz İmzanızdır 

Facebook video ve Instagram video da ilgi çekme süresi ilk 3 ile 5 saniye arasındadır. Takipçilerinize bu saniyeler içinde logonuzu göstermek marka bilinirliğinizi artırır. Bu sayede markanızı vurgulamış olursunuz.

 

Videoların teknik detaylarına dikkat edin

Video teknik detayları dendiğinde aklımıza video süresi, formatı, kare sayısı gelmeli. Ve bu teknik detaylar la ilgili Instagram video ve Facebook video reklamları için belirlenmiş şartlar vardır. Reklam verebilmeniz için videolarınızın bunları sağlaması gerekebilir. 

Bu ufak ipuçlarını videolarınızda uygulamak firmanızın marka bilinirliğini ve geri dönüşümlerini artıracak, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır.