Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - YOUTUBE VIDEO REKLAM TÜRLERİ
YOUTUBE VIDEO REKLAM TÜRLERİ

Youtube dünyanın en büyük ikinci arama motoru ve Türkiye’de de izlenme ve ziyaret edilme oranları oldukça yüksek. Siz de işletmenizi büyütmek için youtube video içeriklerinden faydalanabilirsiniz. Bunun için öncelikle bir Google Ads hesabınıza sahip olmanız gerekiyor. Hesabınızdan youtube mecrası için gerekli kampanya düzenlemelerini yapabilirsiniz. Ancak hangi youtube video reklam türü sizin için en uygun? Bunun kararını verirken fayda-maliyet analizinizi iyi yapmanız gerekiyor. 

Youtube video reklamları bir kişi video izlerken o videonun başında, ortasında veya sonunda gösterilebilir. 7 adet youtube video reklamından bahsedebilir; Görüntülü Reklamlar, Yer Paylaşımlı Reklamlar, Geçilebilen Youtube Video Reklamı, Geçilemeyen Youtube Video Reklamı ve Youtube Bumper Reklamı, Sponsorlu Kart Reklamları, Keşfet Reklamları…

GÖRÜNTÜLÜ REKLAMLAR

Görüntülü reklamlar sayfanın sağ tarafında yer alır. Bu alanda video, animasyon veya sabit görsellerle desteklenen içeriklerinizden faydalanabilirsiniz. Ancak bu alanı sadece masaüstü bilgisayar kullanıcıları ziyaret edebilir. 

Sadece masaüstü bilgisayar kullanıcıları görebilir

YER PAYLAŞIMLI REKLAMLAR

Bu reklam türünü konvansiyonel medyada izlediğiniz bir dizi ya da futbol maçı sırasında ekranda görünen alt bant reklamlarıyla özdeşleştirebiliriz. Belirlediğiniz youtube video içeriğinin alt kısmında sabit bir şekilde, belirli bir süre banner olarak yayınlanacaktır. Banner’a tıklandığında kişiyi internet sayfanıza yönlendirecektir. Ancak bu reklam türünü de sadece masaüstü bilgisayar kullanıcıları görebilir. 

GEÇİLEBİLEN YOUTUBE VİDEO REKLAMI

Bu reklam hedeflediğiniz videonun başında, ortasında veya sonunda gösterilebilir. Reklam başladıktan 5 saniye sonra sağ altta çıkan buton sayesinde kullanıcılar reklamı izlemekten vazgeçebilirler. Bu durumda hiçbir ücret ödemezsiniz. Masaüstü bilgisayarların yanısıra mobil ve tablette de bu reklam gösterilebilir. 

GEÇİLEMEYEN YOUTUBE VİDEO REKLAMI

Bu reklam türünde de reklamınız, hedeflediğiniz videonun başında, ortasında veya sonunda gösterilebilir. Ancak kullanıcılar 5 saniye izledikten sonra reklamınızı geçemezler. Reklamınızı sonuna kadar izlemek zorundadırlar. 

Altı saniyeden uzun ya da kısa ise kullanamazsınız

BUMPER REKLAMI

Bu reklam türü de geçilemeyen reklam türüne benzer ancak tek farkı 6 saniye olmasıdır. Bu 6 saniye içerisinde reklamınızı hedef kitlenize doğru anlatabileceğinizi düşünüyorsanız, sizin için en uygun reklam modeli olabilir. Ancak reklamınız 6 saniyeden uzun ya da kısa ise bu reklam modelini kullanamazsınız. 

SPONSORLU KART REKLAMLARI 

Sponsorlu kart reklam modelinde reklamınız videonun sağ üst köşesinde bildirim şeklinde çıkar. Kullanıcı reklamınıza tıklarsa karşısına bir görsel liste çıkar. 

KEŞFET REKLAMLARI

Bu reklam modeli ise reklamınızın keşfedilmesi odaklanarak tasarlanmış bir modeldir. Arama sonuçları sayfası, video izleme sayfası ve ana sayfada dönüşümlü olarak görünür. Bu reklam modelinde reklamınızı yayına atmadan önce bir ön izleme resmi ile 3 satırdan oluşan bir açıklama yazısı eklemeniz yeterlidir.