Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - TANITIM FİLMLERİNDE YENİ OYUNCU: SOSYAL MEDYA TANITIM FİLMLERİ
TANITIM FİLMLERİNDE YENİ OYUNCU: SOSYAL MEDYA TANITIM FİLMLERİ

Sosyal medyanın hayatlarımıza bu kadar hâkim oluşu video izleme alışkanlıklarımızı da değiştirdi. Peki, prodüksiyon firmaları buna nasıl adapte oldu? Tabi ki çeşitli yayınlama mecralarına ürettikleri video içeriklerini sosyal medya platformlarının yasalarına uygun hale getirerek.

Günümüzde videoların bize hitap edip etmediğini ilk beş saniyede anlayabiliyoruz. Bu sebeple firmalar artık tanıtım filmlerinde veya reklam filmlerinde rahatça işleyebildikleri konuların akışında bir devrime gittiler. Ve yeni kavramlar doğdu. Firmalar; Facebook, instagram, twitter süre sınırlarını uzatmaya gittikten sonra sosyal medya içerik üretimi hizmeti vermeye başladı. 

Bu içeriklerden biri de ‘Sosyal Medya Tanıtım Filmleri’… Sosyal medya tanıtım filmlerini sizler için 4 ana başlıkta inceledik. Ancak sosyal medya platformları her gün artıyor. İlerleyen günlerde sosyal medya tanıtım filmleri çeşidi neden daha da artmasın…

Facebook tanıtım filmi hazırlarken stratejiniz kullanıcı istatistiklerini esas alın

Facebook Tanıtım Filmi: Dünyada 2.1 milyar kişi facebook kullanıyor. Kullanıcıların % 67 si otuz yaş üstü bireyler. Firma olarak facebook tanıtım filmi hazırlarken stratejiniz kullanıcı istatistiklerini esas alarak belirlenmeli. 

Facebook tanıtım filmi video süre sınırı konusunda diğer sosyal medya platformlarına göre daha rahat bir uygulama sağlıyor. Facebook 20 dakikaya kadar video yüklemesine izin veriyor. Bu da firmalara facebook tanıtım filmi için daha özgür bir konsept için fırsat sunuyor.

Facebook tanıtım filmi için üretilen konseptlerde grafikler ve tipografiler kullanılmalı. Videolarda olabildiğince duyu organına hitap edilmeli. Yazı karakteri boyutları belirlenirken anlaşılır olması için mobil cihazları baz alınmalı.

 

Instagram Tanıtım Filmi:

Sosyal medya platformlarının mobil kullanımında yıldız instagram… 800 milyon kullanıcının %80’inden fazlası instagram hesabını mobilden yönetiyor. Instagramı mobil cihazlarımızda yatay kullanamıyoruz. Bu özellik instagram tanıtım filmi içinde tamamlayıcı unsur olan tipografilerin boyutuna dikkat etmemizi söylüyor. Özellikle instagram tanıtım filmi süresini bir dakikaya indirmek bir prodüksiyon firması için en zorlu parkur.

Facebook’a göre instagram kullanıcıları daha genç ve dinamik. Kullanıcıların % 68’i otuz yaş altı bireylerden oluşuyor. Yani 1 dakikalık instagram tanıtım filmi süresinde içinde hem kendinizi anlatmalı hem de en geniş kitleye hitap etmelisiniz. 

Youtube tanıtım filmi ile hedef kitlenize daha kısa sürede ulaşabilirsiniz

Youtube Tanıtım Filmi:

Youtube TV kanallarının yeni rakibi… Youtube prodüksiyon şirketlerine youtube tanıtım filmi video süresi bakımından büyük bir konfor sağlıyor. Youtube tanıtım filmi ile her yaştan kitleye hitap edebilirsiniz. Youtube, bilgisayarda ve mobilde yatay kullanılabilmesi çok keyifli. Tüm bu özellikler sebebiyle uzun içeriklere ve tipografilere oldukça müsait. Prodüksiyon firmaları youtube tanıtım filmi çekimi, montaj ve içerik aşamalarında bu özelliklere dikkat etmeliler. Youtube tanıtım filmi ile hedef kitlenize daha kısa sürede ulaşabilirsiniz.

 

Twitter Tanıtım Filmi:

Twitter 330 milyon kullanıcıya sahip.Ve twitterın daha lokal bir kullanıcı kitlesi var.Kullanıcılar twitterı haber alma, gündemi takip etme ve ihtiyacına cevap veren firmaları tanıma amaçlı kullanıyor. 

Twitter tanıtım filmi video süre sınırı 2 dakika 20 saniye. Bu özellik prodüksiyon firmalarına twitter tanıtım filmi konsepti açısından büyük bir manevra alanı sağlıyor. Vermek istenilen tüm doneleri twitter tanıtım filmi içinde verilebiliyor.

Twitter tanıtım filmi için yazı boyutlarını belirlerken de yine mobil cihazlar esas alınmalı.