Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - SATIŞ FİRMANIZI INSTAGRAM’DA KURUN
SATIŞ FİRMANIZI INSTAGRAM’DA KURUN

Instagram’ın sadece birkaç yıl önce, yemeklerinizin bulanık fotoğraflarından ve arkadaşlarınızla tıka basa pizza yerken çekilmiş samimi pozlarınızdan ibaret olduğunu düşünmek şimdi kulağa çok komik geliyor. Oysa artık Instagram’da neredeyse kendimizi bile tanıyamayacağız. Instagram, “günlük fotoğrafların” aslında aylar öncesinden planlandığı, sosyal medyanın etkin gücü haline geldi. İnsanlar şirketler tarafından paylaşım yapmaları için para alıyor ve uygulamayı terk etmenize gerek kalmadan neredeyse her şirketin ürününü satın alabiliyorsunuz. Bu da bizi işin asıl noktasına getiriyor: Instagram sponsorlu reklam nedir ve bu reklamları ürün satmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Ama ürün satmaktan bahsetmeden önce temel noktaları ele alalım.

 

Instagram sponsorlu reklam nedir?

Geleneksel olarak, reklamlar medyanın kodamanlarıyla sınırlıydı: reklam panoları, televizyon reklamları ve basılı reklamlar. Bu yöntemler o zamanlar (şu anda da) maliyetliydi ve tasarımcılar, şirket yöneticileri ve reklam ajansları arasında koordinasyon ve çok büyük uğraşlar gerektiriyordu.

Sosyal medyanın yükselmesi sayesinde, işletme sahipleri ve girişimciler ürünlerini sponsorlu gönderilerle tanıtma konusunda daha fazla özgürlüğe sahip oldu.

En iyisi de ne, biliyor musunuz? Instagram sponsorlu reklam gibi sosyal medya reklam yöntemlerinin maliyetleri, geleneksel reklamların maliyetlerinden çok daha düşük.

Farkında olarak veya olmadan Instagram’da gezinirken sponsorlu bir (ya da dört) gönderi kesinlikle görmüşsünüzdür. Hatta sponsorlu gönderiler artık sadece akışınızda gezinirken gördüklerinizle sınırlı da değil. Artık bu gönderileri arkadaşlarınızın Instagram Hikâyeleri arasında bulabileceksiniz.

Girişimcilerin ve işletme sahiplerinin faydalanabileceği çok sayıda Instagram sponsorlu reklam seçeneği bulunuyor. Hadi kısaca bir göz atalım:

 

Fotoğraflı reklamlar

Sahip olduğunuz en temel Instagram sponsorlu reklam seçeneğiniz, fotoğraflı reklamlardır. Ürününüzün yüksek kaliteli bir fotoğrafını kullanarak reklamınızı görenlerin daha fazla bilgi edinmelerini veya hemen alışveriş yapmalarını sağlayın. Giyim şirketiniz için bu, raflardan (fiziksel veya dijital) kapış kapış gideceğini bildiğiniz en popüler sezon ürününüzün vurgulanması anlamına gelir. İpucu: Hardal sarısı bu aralar çok popüler.

 

Video reklamlar

Fotoğraflı reklamların modası hiç geçmeyecek olsa da, Instagram’da kısa ve ilgi çekici videolara olan talep artıyor. Video reklamlar 60 saniyeye kadar sürebiliyor ve kullanıcıların dikkatini anında çekiyor.

 

Dönen reklamlar

Instagram sponsorlu gönderilerinizi dönen reklamlar ile bir sonraki seviyeye taşıyın. Instagram dönen reklamlar bir sponsorlu gönderiye birden fazla fotoğraf veya video eklemenizi sağlar. Kullanıcılar fotoğraflar arasında geçiş yapar ve reklamlarınızı nasıl ayarladığınıza bağlı olarak belli bir sayfaya (mesela ana sayfanız) veya tıklanılan her ürünün kendine özel sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Göz önüne almanız gereken birkaç şey var

Hikâye reklamları

Hikâye reklamlarının varlığından haberdar olmasınız bile onları görmüşsünüzdür. Büyük olasılık şöyle oldu: aralıksız bir şekilde baş parmağınızla tanıdığınız insanların hikayelerini geçerken bir şirketin sponsorlu gönderisi ile karşılaştınız.

Hangi türü seçerseniz seçin, sosyal takviminize Instagram sponsorlu reklam eklemek hem size hem de giyim markanıza fayda sağlayacaktır. Bunları oluşturmak hakkında daha fazla bilgi almak için Instagram hikayeleri: Müşterilerinizle etkileşim yaratmanızı sağlayacak 10 fikir yazımıza göz atabilirsiniz.

 

Instagram sponsorlu reklam nasıl kullanılır

Instagram’da sponsorlu gönderi oluştururken, işletmenizin profili, kitleniz ve sponsorlu gönderilerinizin nasıl görünmesini istediğiniz gibi, göz önüne almanız gereken birkaç şey var.

 

Ön yeterlik

Markanız için Instagram sponsorlu reklam oluşturmadan önce, henüz yapmadıysanız, İşletme hesabınız için bir Facebook Sayfası oluşturmanız gerekiyor. Bir Facebook Sayfasına sahip olmak Facebook profiline sahip olmaktan farklıdır. Facebook Sayfaları şirketler içindir ve çalışma saatleri, konum gibi temel bilgileri içermenin yanı sıra Facebook ve Instagram’da reklam oluşturmanızı sağlar.

Instagram sponsorlu gönderilerini kullanmak için ayrıca bir Instagram işletme profiline ihtiyacınız var. Facebook gibi, Instagram’da da işletme profiline sahip olmak kişisel Instagram hesabınız olmasından farklıdır. Hesabınızı işletme profiline geçirmeniz size; etkinlikleriniz (profil ziyaret sayısı, web sitesi tıklamaları, erişim ve gösterimler), içerik (gönderileriniz ve hikayelerinizdeki beğeniler) ve kitle analizi (takipçilerinizin çevrimiçi olduğu gün ve saatler, kitlenizin ortalama yaşı, cinsiyeti ve konumu) gibi bilgiler sağlar.

Facebook Sayfanız ve Instagram’da işletme profiliniz olduğu zaman, Instagram sponsorlu gönderiler oluşturmaya başlayabilirsiniz.

 

Sponsorlu gönderi oluşturma

Instagram sponsorlu reklam oluşturmak için iki yol vardır. Bunların ilki reklamını yapmak istediğiniz resmin yanındaki “Promote” tuşuna tıklamak. Sponsorlu gönderinizi oluşturmak için, amaç, nasıl bir kitlenin gönderinizi görmesini istediğiniz ve bütçeniz gibi bir dizi soruyu yanıtlayacaksınız.

Bu, reklam oluşturmak için en hızlı ve kolay yol ama fotoğraf üstündeki yazıyı sonradan değiştiremeyeceğinizi unutmayın. Bir takipçiniz hakkında #WCW (Women Crush Wednesday) gönderisi paylaştıysanız ama gönderinizi Cumadan Pazartesiye kadar tanıtmak istiyorsanız, #WCW yazısı yine de fotoğrafta kalacaktır.

Instagram sponsorlu gönderi oluşturmanın ikinci yolu ise reklamlarınızı Facebook Reklam Yöneticisi kullanarak oluşturmak. Reklamlarınızı Facebook aracılığıyla oluşturmak size reklamınızın amacına en iyi hizmet edecek bir hedef seçmek konusunda daha fazla özgürlük sunar.

 

Facebook’un aralarından seçim yapabileceğiniz birkaç hedef seçeneği vardır:

 

Erişim: Sponsorlu gönderinizi olabildiğince fazla kişiye gösterin.

Marka bilinirliği: Şirketiniz hakkındaki farkındalığı arttırın.

Web sitesi tıklamaları: Web sitesi trafiğinizi arttırın.

Video görüntülemeleri: “Sonbahar için fular tasarımları” videonuz ile en çok izlenmeye ulaşın.

Instagram sponsorlu gönderilerinizin daha öne çıkmasını sağlamak için okuyun

Web sitesi dönüşümü: Kitlenizin, web sitenizde bir şeyler yapmalarını sağlayın (yeni bir giysi satın almak, indirim kuponu kullanmak vb.).

Instagram sponsorlu gönderilerinizi hangi yolla yapmayı tercih ederseniz edin her zaman bütçenizi belirleme seçeneğiniz var. Instagram sponsorlu gönderilerini istediğiniz süre boyunca yayınlayabilirsiniz ve bütçenizi günde 5 dolar kadar düşük belirleyebilirsiniz.

 

Instagram sponsorlu reklam oluşturmak için fikre mi ihtiyacınız var?

İşletmeniz için yaptığınız her şeyden sonra fikirleriniz tükenmiş gibi hissedebilirsiniz. Instagram sponsorlu gönderilerinizin daha öne çıkmasını sağlamak için okumaya devam edin.

 

Dönen reklamlar

En yeni ürünlerinizi mi tanıtmak istiyorsunuz? Yeni koleksiyonunuzdan birden fazla ürünü öne çıkartmak için dönen reklamları kullanın. Sponsorlu gönderilerinizi Facebook üzerinden oluşturduysanız fotoğraflarınızı istediğiniz sırada tutma ve müşterileriniz arasındaki popülerliğe göre tekrardan düzenleme seçeneğiniz var.

Fotoğraflı reklamlar

Sadece sponsorlu fotoğraf gönderileri oluşturuyor olmanız yalnızca fotoğrafı paylaşıp oturacağınız anlamına gelmiyor. İnsanlara daha fazla bilgi vermek için büyük bir grafik veya biraz yazı ekleyerek dikkat çekin.

 

Video reklamlar

Video reklamları sayesinde yaratıcılığınız sınır tanımayacak. Markanızı tanıtmaya yardımcı olması için şirketinizin konsepti ve misyonu hakkında basit videolar yapmayı düşünün.

Bunu yapmanın bir yolu röportaj tarzı videodur. Kurucunuzdan şirketin misyonu hakkında sanki arkadaşıyla samimi bir konuşma içerisindeymiş gibi bir video çekmesini isteyin. Mağazanızın, ürünlerinizin veya insanların ürünlerinizi denerken ki görüntülerini de ekleyin. Böylelikle müşteriler markanızın tarzı ve ürünleriniz hakkında fikir sahibi olacaktır.

Videoların bir yönetmeni ve film ekibi olan tam prodüksiyonlu çekimler olmaları şart değil.

Sponsorlu video reklamları hareketli grafik veya yanıp sönen metin içeren bir resim kadar basit olabilir.

Aynı zamanda müşterilerinize bir süreci göstermek için de sponsorlu video gönderilerini kullanabilirsiniz. Bir ürünün tasarım sürecini veya mutlu bir müşteriye göndereceğiniz abonelik kutusunu doldurduğunuz bir video oluşturun. Bu tarz videolar müşterilerinizin markanıza daha bağlı hissetmelerini sağlar.

 

Hikâye reklamları

Bu yazıda daha önce bahsettiğimiz gibi, Instagram sponsorlu reklam artık insanların Hikâyelerinde fotoğraf veya video olarak ortaya çıkabiliyor.

Instagram sponsorlu reklam kullanmayı atlamayın

İş Instagram sponsorlu gönderilere geldiğinde tutarlı olmak, farkındalığı ve tüketicilerin markanızdan alışveriş yapmasını artırmak için harika bir yol. Yeni bir reklama ihtiyacınız olduğunda, her zaman yaratıcı fikirler üretebilmek de çok önemli.

Eğer yaratıcı değilseniz veya sürekli Instagram sponsorlu reklam oluşturacak vaktiniz yoksa sizin yerinize içerik üretebilecek hizmetlerden faydalanabilirsiniz.

Instagram sponsorlu gönderiler kullanımı kolay ve uzun vadede finansal açıdan oldukça yararlıdır. Oluşturma sürecini anlayarak biraz da üzerine yaratıcılık serpiştirerek harika sonuçlar elde edebilirsiniz.