Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİNİ ARTIRMAK
SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİNİ ARTIRMAK

Sosyal medya geleceğin pazarlama gücü… Sosyal medyanın pazarlamadaki önemini anlamak için dünya nüfusuna bakmamız yeterli. 7.4 milyar insanın yaşadığı dünyada yaklaşık 2.7 milyar kişi sosyal medya kullanıyor. 

Sosyal medyanın etkili kullanımı için amacınıza yönelik kaliteli içerik üretmeniz yeterli değil. Ürettiğiniz içeriklerin sosyal medya platformlarında hedeflediğiniz kitleye ulaşabilmesi gerekli.

Sosyal medya araçlarını yeterince etkin kullanabilmeniz, beğeni ve takipçi sayınızın etkileşim açısından neyi ifade ettiğini bilmeniz, markanızı var edeceğiniz sosyal medya platformlarına hâkim olmanız,  sosyal medya hesaplarınızı interaktif olarak kullanabilmeniz için bu yazımızın size rehber olacağını düşünüyoruz.

 

1-Sosyal Medya Bir İletişim Biçimi, Hedef Kitlenizle Güven Bağı Kurun

Reklam tek yönlü, sosyal medya ise karşılıklı etkileşimin olduğu bir iletişim aracıdır. Hedef kitlenizle etkileşim kurabilmek için içeriklerinizin reklam olarak algılanmasının önüne geçin.

Geleneksel reklam platformlarının ürün ve hizmetlerinizi pazarlama anlayışından vazgeçin. Çünkü sosyal medya güven bağı ile inşa edilen, ilişkiyi karşılıklı kurduğunuz bir dünya. Hedef kitlenizle etkileşim kurabilmek için firmanızı öven tek yönlü reklamlardan uzak durun. Samimi olun ve hedef kitlenizin zamanını en verimli biçimde geçirmesini sağlayın.

 

2. Hedef Kitleniz İçin Faydalı İçerikler Üretin

Okuyucuya faydalı içerikler sağlamayı göz önünde bulundurun. Peki, nedir bu faydalı içerikler? Hedef kitlenizi bilgilendiren, keyifli dakikalar geçirmelerini sağlayan, yeni bir şey katan yani onlara fayda sağlayan her bir içerik faydalı içeriktir. 

Inbound pazarlama firmalarından HubSpot’a göre, faydalı içerik paylaşımı konusunda en doğru strateji 80/20 kuralı. Yani sosyal medyada paylaşacağınız içeriklerin %80’i hedef kitlenize fayda sağlayacak, %20’si markanızın reklamını yapacak içeriklerden oluşmalı.

Markanızın sosyal medyada yer alması bir zorunluluk

3. Sosyal Medya Platformlarında Yerinizi Alın

Sosyal medya hedef kitlenizle iletişime geçmenin en etkili yöntemi. Sosyal medya platformlarının sunduğu imkânlar düşünüldüğünde markanızın sosyal medyada yer alması bir zorunluluk.

Kullanıcıların markanızla direkt olarak iletişime geçebileceği bir platformda yer almak mesafeleri ortadan kaldırdığınız ve etkileşime açık olduğunuz algısını pekiştirecek.

Yer alacağınız sosyal medya platformlarının hangileri olması gerektiğine gelecek olursak; günümüzde kullanıcıların en çok tercih ettiği platformlar Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin vb… marka bilinirliğinizi artırmak, hedef kitlenizle etkileşime geçmek açısından bu platformlarda yer almanız oldukça önemli.

 

4. Sosyal Medya Platformlarına Yönelik Uygun İçerik Paylaşın

Her sosyal medya platformunun kendi içinde dinamiği ve farklı bir kitlesi var. Instagram için ürettiğiniz bir içerik Linkedin için uygun olmayabilir. Facebook için ürettiğiniz eğlenceli bir içeriği Twitter’da kullandığınızda etki alamayabilirsiniz. Yani içerik paylaşımını sosyal medya platformuna göre belirlemek daha faydalıdır. Böylece farklı mecralarda paylaştığınız farklı içeriklerle hedef kitlenizin ilgisini taze tutmuş olursunuz.

Görsel paylaşımlar kullanıcıların tıklama oranlarını %44 artırır. Videolu içerikler için konuşursak olursak Facebook’ta günde 100 milyon saat video izlenmektedir. Analizler Twitter’da da kullanıcıların &82’sinin video izlediğini göstermektedir.

 

Hedef kitlenizin ilgi alanlarına uygun içerikleri ürettiniz. Peki, bunları hangi sıklıklarla paylaşacaksınız?

Yapılan araştırmalara göre platformların kendi içinde paylaşım sıklığı dinamikleri var. Örneğin instagram da günlük 2 paylaşımı idealken, bu sayı twitter için 10-15 paylaşım arasındadır, facebook ’ta ise bu sayı 2 paylaşımdır.

Sosyal medyadaki tüm profil fotoğrafı aynı olmalıdır

5. Sosyal Medya Mecralarında Marka Tutarlılığı Sağlayın

Markanıza ulaşmak isteyen kitlenin tüm mecralarda aynı profili görmesi marka bilinirliğiniz için oldukça önemlidir. Örneğin markanızın sosyal medyadaki tüm araçlarda profil fotoğrafı aynı olmalıdır. Bu bir fotoğraf olabilir ancak doğru olan yöntem, firmanızın logosunu profil fotoğrafı olarak kullanmaktır.

Ayrıca profilinizde kendinizi doğru ve çık bir şekilde ifade etmelisiniz. İş alanınızı belirtmeli, müşterilerinizin web sitenize ulaşmasını daha kolay hale getirmek için web sitesi linkini de eklemelisiniz. Sosyal medya takipçilerinizi artırmak içinse paylaştığınız içeriklerin sonuna kullandığınız sosyal medya platformlarının linklerini de bırakmalısınız. Takipçi sayınızı artırmanın bir diğer yöntemi ise web sitenizin ana sayfasına kullandığınız sosyal medya platformlarının butonlarını da eklemektir.