Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - ETKİLİ BİR SOSYAL MEDYA TANITIM PLANI NASIL YAPILIR?
ETKİLİ BİR SOSYAL MEDYA TANITIM PLANI NASIL YAPILIR?

Markanızın bilinirliğini artırmak istiyorsunuz fakat iyi bir sosyal medya tanıtım planınız yoksa hedeflerinize ulaşamayacağınızı kısa sürede fark edeceksiniz. İşletme hedeflerinizi belirlemek, bu hedeflere yönelik içerikler üretmek işin bir kısmı. Ancak bir diğer önemli konu var ki o da bu içeriklerinizi ne zaman, hangi platformlarda yayınlamanız gerektiği. Tüm bunları nasıl yapacağınızın anahtarı ise etkili bir içerik takvimi hazırlayarak bir sosyal medya tanıtım planı oluşturmaktır. 

Öncelikle bir içerik planı hazırlayın… 

Bu içerik planında ne yayınlamak istediğiniz, ne zaman yayınlamak istediğiniz, nerede yayınlamanız gerektiği ve işletmenizin kime yayın yapması gerektiği yer almalıdır.

6 aylık ya da 1 yıllık bir sosyal medya tanıtım plan oluşturabilirsiniz. Bu plan için bir takvim oluşturmaya başlayın. Yayınlamayı düşündüğünüz içerikleri konularına ilişkin ayrıntılı olarak tasarlayın. Bunu yaparken önemli olan nokta kitlenizin nelerle ilgilendiği ve kitlenizin alışkanlıklarını bilmenizdir. 

İçerikleri yayınlamanız gereken zamanı da belirlemelisiniz

Tabii bu içerikleri yayınlamanız gereken zamanı da belirlemelisiniz. 

İçeriklerinizi saatlik, günlük ve haftalık olarak takviminize eklemek paylaşımlardaki sürekliliği sağlayacaktır. 

Şimdiye kadar “Ne” ve “Ne zaman” sorularını yanıtlayarak içerik planımıza bir başlangıç yaptık. Bir adım daha ileriye gidelim. Peki, bu içerikleri “Nerede” yayınlayacaksınız? 

Her sosyal medya platformunun kendine özgü bir kitlesi vardır. Bu kitlenin özelliklerine ve alışkanlıklarına göre hangisinde paylaşım yapmanızın uygun olacağına karar verin. 

Yaptığınız paylaşımı “Neden” yaptığınız da çok önemlidir. Bu paylaşımların hangi iş hedeflerinizi desteklemesini bekliyorsunuz? “Neden” sorusuna verdiğiniz yanıtlarla paylaşımlarınızın amacınıza ve iş hedeflerinize uygun olup olmadığını tekrar gözden geçirebilirsiniz.

Bu paylaşımları “Kim” yapacak?

Son olarak bu paylaşımları “Kim” yapacak?

Siz mi yapacaksınız yoksa bir çalışanınız mı? Yoksa hem içerik üretimi için hem de paylaşımlar için profesyonel bir ajansla mı çalışacaksınız?

Merak etmeyin, iyi bir sosyal medya tanıtım planında paylaşım yapmanın da kolay bir yolu var. 

Hootsuite, Buffer ve Everypost gibi sosyal medya yönetim araçları sayesinde yayınlamak istediğiniz içerikleri oluşturarak önceden yükleyebilirsiniz. İçerikleri paylaşmak istediğiniz ağları seçebilir, içerik takviminizi oluşturabilir ve takvime göre seçtiğiniz sosyal medya yönetim aracına yükleyebilirsiniz. Gerisini o halledecektir.