Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - SOSYAL MEDYA İÇERİK PAZARLAMA
SOSYAL MEDYA İÇERİK PAZARLAMA

Sosyal medyada işini büyütmeye çalışan, öne çıkmak isteyen ve satışlarını artırmak isteyen sayısız işletme bulunuyor. Sosyal medya içerik pazarlama hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek için mükemmel bir yoldur. Peki, ama neden?

İnternetin hayatımızda olmadığı dönemleri hatırlayalım isterseniz. TV, radyo, basılı materyaller aracılığıyla markasının reklamını yapmak isteyen işletmeler ile müşterileri arasında tek yönlü bir iletişim söz konusuydu ve insanlar isteseler de istemeseler de reklam mesajlarını alıyordu. Ancak artık internet var bu işletmeler ile müşterileri arasında iki yönlü bir iletişim söz konusu. Günümüzde kullanıcılar ne zaman iletişim kuracaklarını kendileri belirliyor. Bu nedenle iyi yapılandırılmış bir sosyal medya içerik pazarlama stratejisi ile müşterilerinizin ilgisini çekebilir ve onları ürün veya hizmetlerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz. 

Asıl amaç etkileşim kurmak

Sosyal medyanızı web sitenizle entegre hale getirerek işe başlayabilirsiniz. Sosyal medya içerik planlaması yaparken içeriklerinizin potansiyel müşterilerinizle etkileşim kuracak şekilde düzenlemeniz gerekmektedir. Sosyal medyanın amacı sadece reklamlarınızın yayınlandığı bir mecra olması değildir. Asıl amacı etkileşim kurabilmektir. Bunu da videolar, bloglar ve görselleriniz aracılıyla yapabilirsiniz. 

İyi bir sosyal medya içerik kampanyasının temelinde kimin için içerikler oluşturduğunu bilmek yatar. Örneğin; kedi maması satan bir işletmeniz var. İşletmenizin bilinirliğini artırmak ve web sitenizdeki trafiği artırmak istiyorsunuz. Bunu başarmak için web sitenizin blogunda kediler hakkında ilgi çekici içerikler yayınlayabilir ve okunurluğu artırmak için bunları işletmenizin sosyal medya platformlarında tanıtabilirsiniz. 

Planınızı geri bildirimlere göre geliştirin

Potansiyel müşterilerinizin alışkanlıklarını, hassasiyetlerini, sıkıntılarını göz önünde bulundurun. Müşterilerinizi tanımak için zaman ayırın. Beğenilerinin ve ilgi alanlarının neler olduğunu öğrenmek için takip ettikleri sosyal medya platformlarına bakın. Potansiyel müşterilerinize ulaşmak için en iyi sosyal medya içerik türlerini belirleyin ve onları hangi platformlarda yayınlayacağınızı seçin. Klişe ifadeleri kullanmaktan kaçının ve doğal bir dil kullanmaya özen gösterin. Onların ilgisini çekmek için özgün ve dikkat çekici başlıklar, kaliteli görseller ve bilgilendirici bir dil kullanın. 

Onların ihtiyaçlarına göre sosyal medya içerik planlamanızda değişiklikler yapın ve planınızı geri bildirimlere göre geliştirin.