Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ ÜZERİNE BİR RÖPORTAJ
SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ ÜZERİNE BİR RÖPORTAJ

GREY SAIL: BİR REKLAM AJANSINDAN BEKLENTİLERİNİZ NELER?

Ajansımdan ürünümün tanıtılması, insanlar tarafından merak uyandıracak projeler üretmesini isterim. logosundan kutusuna kadar her şeyiyle özel bir ürün olduğunu gösterilmesini isterim.. Çekilen reklamlarla ürünün kalite algısının var olandan daha da üst düzeyde görünmesini isterim. 

 

GREY SAIL: PEKİ, GREY SAİL MEDİA’NIN ÇALIŞMA PRENSİBİNİ NASIL BULUYORSUNUZ, BEKLENTİNİZİ KARŞILAYABİLDİK Mİ?

Özellikle kutu ve logo tasarım konusunda çok çok memnun kaldım, marka ile alakalı çektiğimiz reklamlar genelde sıra dışı reklamlar olduğu için çevremden çok olumlu tepkiler almadım, mesela saç dökülmesine karşı olan bir ürün üretiyoruz ve alışılmış reklamlar genelde bir erkeğin saçlarının dökülmesi sonrasında bu ürünü kullanıp sonrasında daha mutlu bir erkek reklamı çekilir. Biz genelde bayanlar üzerinden reklam yaptık, genelde sağlıklı saçlarla reklamlar çektik. Ya da tamamen farklı konseptlerde hiç saçı ön plana çıkarmadan reklamlar çektik, birçok insan aradaki bu bağlantıyı kuramadı, bir de reklamları açıklama gereğinde bulunduk. yani çok da üst düzey reklam çekmesek de olurmuş sanki daha halk düzeyinde direkt anlaşılabilir reklamlar, mesajı direkt veren reklamlar çeksek daha verimli olacak gibi. Ajans benim beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor yalnız halkın beklentilerine bakınca reklamların anlaşılırlığı biraz az gibi oldu.

Sosyal medya aracılığıyla müşterilerle birebir görüşüyoruz

GREY SAIL: SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ HAKKINDA NELER DÜŞÜNÜYORSUNUZ?

Sosyal medyanın çok güçlü olduğunu düşünüyorum, sadece reklamlarla değil geçmişte bakarsak bir gezi parkı olayı olsun ya da 15 Temmuz gecesi olsun hepsi sosyal medya sayesinde tüm insanları harekete geçirdi. Yeni nesil sosyal medyayı tv ve radyoya göre daha çok kullanıyor bu yüzden reklamlarımızı sosyal medyaya yönelik olarak kurgulamak istedik. Tv reklamı veya radyo reklamı da düşündük fakat sosyal medyada istediğimiz hedef kitleyi seçerek daha düşük maliyetlerle insanlara ulaşıp Sonucunda da müşterilerle birebir olarak görüşebilme fırsatı da buluyoruz.

 

GREY SAIL: SOSYAL MEDYANIZ İÇİN ÜRETTİĞİMİZ VİDEO POSTLAR İLE İLGİLİ NASIL GERİ DÖNÜŞLER ALDINIZ?

Videolarımız alışılmışın dışında içerikler oldu, saç bakım ürünlerinde farklı video teknikleriyle dikkat çekmek istedik içeriklerimiz direkt saç dökülmesini veya saç bakımını anlatmıyordu, yaptığımız videoları sevenler veya anlayanlar diyeyim, anlayanlar çok daha fazla benimsediler, ama içerikle ilişki kuramayanlar hiç beğenmediler yani ya hep ya hiç oldu. Sonrasında daha çok saçı ön plana çıkaran ürünün içeriğini anlatan videolar çektik onlar daha çok beğenildi yalnız yine de en çok hedef kitlemiz olan erkek müşterilerimize hitap edemedik. Video içeriklerimizde hep bayanlara özel ürünler gibi düşünüldü ve genelde merak edip sosyal medyadan bize ulaşan kişiler bayanlar oldu. Reklam hedef kitlemizi sadece erkeklere yönlendirsek bile erkeklerden çok fazla geri dönüş alamadık. Video içeriklerimizle alakalı sadece senaryo ile alakalı eksiklikler olduğunu düşünüyorum onun dışında çekim kalitesi montaj ve metin yazılarında çok memnun kaldım. Reklamlarda benim de yanlış yönlendirmelerim olmuş olabileceğini düşünüyorum yine de reklamın iyisi kötüsü olmaz. Ajansın yönlendirmeleri çoğu zaman yeterli oluyor ama işi biz bildiğimiz için çok sağlıklı bir briff vermemiz gerekiyor yoksa sonuca ulaşmak gecikebilir.

Sosyal medya hedef kitleye daha düşük maliyetlerle ulaşımı sağlıyor

GREY SAIL: SON OLARAK, NEDEN TV REKLAM VİDEOSU DEĞİL DE SOSYAL MEDYA VİDEOLARI TALEP ETTİNİZ?

Sosyal medyanın çok daha düşük maliyetlerle istenilen hedef kitlelere ulaştığını düşünüyorum. Tv reklamlarına çıkan ürün koşulsuz şartsız insanlar tarafından kabul görüyor, çünkü televizyona çıkan herkese ve her şeye insanlar güveniyor. Sağlıksız ürünlerle alakalı reklamlar dahi çıksa insanlar ona güvenebiliyor fakat televizyon reklamları çok maliyetli oluyor, o kadar parayı televizyona reklam olarak verdiğimizde doğal olarak ürün fiyatı iki katına çıkıyor o da benim içime sinen bir durum değil. Ürünün kalite fiyat orantısı arasında çok fark olmaması gerekiyor. Her ne kadar çok kaliteli ürünler üretsek de halkın ulaşabileceği düzeyde düşük fiyatlarda satabilmemiz ürün açısından daha uzun vadeli satış sağlıyor. Diğer türlü işe yaramayan bir ürünü fahiş fiyata reklamla satan insanlara vurkaççı gözüyle bakıyorlar ve o kişilerin ürünleri marka değeri kazanamıyor. Bizim amacımız sadece ticaret değil, insanlara fayda sağlayacak kaliteli ürünler üretip yerli ve milli markalar yapmayı hedefliyoruz bu yüzden emin adımlarla daha düşük maliyetlerle nokta atışı işler yapmak istiyoruz. Ayrıca sosyal medyada yaptığınız iş çok beğenilirse kullanıcılar tarafından da paylaşılabiliyor böylece bedel ödemeden reklam yaptırmış oluyorsunuz. Ayrıca her zaman bedel ödemenize de gerek yok, doğru hashtag çalışmalarıyla doğru zamanda yapılan paylaşımlarla da maliyetsiz bir şekilde halka ulaşmak daha kolay olabiliyor…