Notice: Undefined index: dil in /var/www/vhosts/greysail.com.tr/httpdocs/blogDetail.php on line 7
Greysail - SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ VE DİJİTAL DÜNYA ÜZERİNE BİR SOHBET
SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ VE DİJİTAL DÜNYA ÜZERİNE BİR SOHBET

GREY SAIL: KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMINI AÇIKLAYABİLİR MİSİNİZ?

YEŞİM BEYLA: Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramı ilk kez kurumların pazarlama stratejilerine katkı sağlamak amacıyla daha iyi bir toplum ve çevre için gönüllü olarak hazırlanan projeleri ifade etmek için kullanıldı. Tabi bu katkıyı sağlarkenyasalara, çevresel ve toplumsal değerlere duyarlı davranmak, bilgi ve iletişime açık olmak, bölgesel ve toplumsal sorunların çözümüne faydalı olmak,şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerini kabullenmek ve uygulamak gibi temel ilkelere de önem vermek gerekiyor.

 

GREY SAIL: ÜLKEMİZDE VE DÜNYADA GENELLİKLE SOSYAL SORUMLULUK TERİMİ KULLANILMAKTA, PEKİ SİZ NEDEN ÖZELLİKLE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK TERİMİNİ KULLANIYORSUNUZ?

YEŞİM BEYLA: “Sosyal Sorumluluk” kavramı bireylerin toplumsal olaylar karşısında kendilerine düşen görevleri, ödevleri yerine getirmesi olarak algılanıyor. Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramıysa, ortaya çıkacak projenin şekillenmesinde projeyi destekleyen kurum ve kurum kültürünün katkısını gözlemleyebiliyoruz. Her proje destekleyici kurumun anlayışını, geleceğe dair yaptığı yatırımlarını, beklentilerini ve kültürünü yansıtmaktadır. Dolayısıyla projeler destekleyici kuruma özeldir. Bu nedenle her kurumun Kurumsal Sosyal Sorumluluk çalışmaları kendi kurumuna ait özelleri beraberinde getirmektedir. 

 

GREY SAIL: TOPLUMSAL HAYATIN KALİTESİNİN ARTTIRILMASINDA KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN MİSYONU NE OLMALIDIR?

YEŞİM BEYLA: En önemli misyonunun toplumda farkındalık yaratarak toplumun diğer kesimini de harekete geçirmek olduğunu düşünüyorum. Böylece Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramı toplumsal gelişmeye katkıda bulunurken,daha duyarlı ve aktif bireylerin var olmalarını sağlayacaktır.

Gelişen iletişim ve teknoloji kamu sektörünü de kendini geliştirmeye zorluyor

GREY SAIL: ÜLKEMİZDE KAMU KURULUŞLARININ VE ÖZEL KURULUŞLARIN İLETİŞİM STRATEJİLERİNDE CİDDİ PROBLEMLER YAŞANMAKTA BU KONU HAKKINDA Kİ DÜŞÜNCELERİNİZ NELERDİR VE NASIL GİDERİLEBİLECEĞİNİ DÜŞÜNMEKTESİNİZ?

YEŞİM BEYLA: Özel sektör için konuşursak eskiden önemli bir konumda bulunan marka bilinirliği çalışması ve bu çalışma için hazırlanan iletişim stratejileri günümüzde markadan çok kurum kimliği ve kurumum sosyal sorumluluk bilincini öne çıkartmak olarak karşımıza çıkıyor. 

Kurumlar iletişim stratejilerini birbirleriyle yarışmak üzerine kuruyorlar. Zaman zaman sosyal sorumluluk ve pazarlama strateji kavramını karıştırabiliyorlar. Bu da iletişim süreçlerini maalesef olumsuz etkiliyor. Böyle bir kargaşanın yaşanmaması için ise kurumun öncelikle kendi kurum kültürünü çok iyi analiz etmesi ve sonrasında müşterisi ile projeyi paylaşması gerekiyor. Kurum kültürüne, işleyişine ters düşen bir iletişim çalışması maalesef firma için uzun vadede kazanması zor olan birçok olumsuz imajı beraberinde getirebiliyor.

Gelişen iletişim ve teknoloji yoğun bir rakip ortamı bulunmayan kamu sektörünü de kendini yenileme ve geliştirmeye zorlamaktadır. Örneğin bugün her kamu kurumuna özel yapılan web sayfaları, e-bilgi edinme çalışmaları kamu kurumları tarafından alınan önemli yollardır. Kamuda karşımıza çıkan en önemli sorun kamuda bu tür çalışmaların kısıtlı bir ödeneğe tabi olması ve bu ödeneğe göre çalışmaların yürütülmesinden kaynaklanmaktadır.

Dijital platformların kullanımı, topluluklara ulaşarak hedef kitle ile iletişime geçilmesini hızlandırdı

GREY SAIL: BİRAZ DA SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNDE DİJİTAL MEDYANIN ÖNEMİNDEN BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

YEŞİM BEYLA: KSS iletişiminde dijital platformların kullanımı, bu kanal üzerinden topluluklara ulaşarak hedef kitle ile iletişime geçilmesi günümüzde kurumların çok fazla tercih ettiği bir yöntem oldu. Basılı içerikler, etkinlikler, basın ilişkileri, medya kampanyaları gibi alışılagelmiş uygulamaların yanına bugün dijital devrimin olanakları devreye girdi ve çok etkili bir biçimde hayatımızda yer almaya başladı. KSS projeleriyle ilgili bilgiler şirket içinde ve dışında; web siteleri, sosyal ağlar, forum siteleri, online anketler, online sözlükler gibi birçok platform aracılığıyla yayılmaya başladı. 

Dijitalleşmenin sosyal sorumluluk alanına yaptığı katkıyı kanıtlayan bir örneği paylaşmak isterim. 2013 yılında BNP Paribas bir kampanya başlattı. Etik ve bankaların sorumlulukları konusunda BNP Paribas tarafından organize edilen konferansın akabinde bankanın web sitesinde bir tartışma forumu açıldı, aynı başlık hashtaglerle twitter’a da taşındı ve bu deneyim aylarca sürdü. Sosyal ağlarda görüşlerini ve soruları paylaşan kullanıcılar, kampanya yetkilileriyle hızlı bir biçimde etkileşime geçebilme, yanıt alabilme şansına da sahip oldular.